Η καταγγελία της Ευάννας Βενάρδου:
«Για όσους φίλους δεν το ξέρετε, ο
παππούς μου είναι ο ζακύνθιος συνθέτης Αλέκος Ξένος (1912-1995).
Θεωρείται ο "Συνθέτης της Αντίστασης" καθώς, μεταξύ άλλων, συνέθεσε τη
Συμφωνία της Αντίστασης, ενώ επί Κατοχής συμμετείχε ενεργά στην
αντίσταση κατά των Γερμανών και στο Θέατρο του Βουνού. Ιδεολόγος και
βαθιά πατριώτης μπόλιασε τη μουσική του με την ιδεολογία
του, αλλά σήμερα το έργο του εκτιμάται και μελετάται από ανθρώπους κάθε
ιδεολογίας. Το νέο Μουσείο Γκίκα (Μπενάκη) έχει ειδική προθήκη για τον
Αλέκο Ξένο.
Γιατί τα λέω όλα αυτά;
Φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη
γέννησή του και ο Δήμος Ζακύνθου ανακήρυξε το 2012 έτος Αλέκου Ξένου
-διοργάνωσε μάλιστα τριήμερο εκδηλώσεων στη γενέτειρά
του. Εκδηλώσεις όμως έχουν προγραμματιστεί και στην Αθήνα. Στην Πεύκη θα
γινόταν μια από αυτές στις 9/11, στο Πνευματικό Κεντρο του Δήμου, και
θα ήταν μια συνδιοργάνωση της Κινηματογραφικής Λεσχης του Δήμου Πεύκης
και της Ένωσης Ζακυνθίων.
Ε, λοιπόν, μόλις πληροφορήθηκα πως η εκδήλωση ματαιώνεται.
Γιατί; Διότι όπως ενημερώθηκε ο
πρόεδρος της Ένωσης Ζακυνθίων, "ακροδεξιά στοιχεία απείλησαν το Δ.Σ της
Λέσχης πως θα γίνει φασαρία αν πραγματοποιηθεί η εκδήλωση".
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ζακύνθιων ζήτησε
εγγράφως εξηγηση απο τον Δήμο, αλλά επίσημη απάντηση ακόμα δεν έχει
λάβει για τους λόγους της ματαίωσης.
Κι εγώ ερωτώ: Εκεί καταλήξαμε; Μετά
τους Αλβανούς (βλ. "Χυτήριο") ήρθε η σειρά των (αριστερών) Ελλήνων; Μετά
τους Αριστερούς, ήρθε η σειρά των μουσικών; Και μετά τι; Θα έρθει η
σειρά των ταινιών; Των βιβλίων; Των εικαστικών;
Αν φοβόμαστε να κάνουμε καλλιτεχνικές
εκδηλώσεις, αν ενδίδουμε σε απειλές που θυμίζουν μετεμφυλιακές
καταστάσεις (σαν κι αυτές που έζησε ο παππούς μου και οι άνθρωποι
της γενιάς του), κι αν ακόμα χειρότερα, αρχίσουμε στην Ελλάδα του 2012
να αυτολογοκρινόμαστε, τότε πάει, παιδιά, το χάσαμε το παιχνίδι... ΟΛΟΙ.
Ευάννα Βενάρδου»