17 Αυγ 2013

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

ΥΠΟΜΝΗΜΑ  ΤΩΝ  ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ  ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Προς  τον  Υφυπουργό Παιδείας   κ.κ   Κεδίκογλου  Συμεών
                                        Δευτέρα   05/08/2013

Αξιότιμε  κ.κ  Υπουργέ
Μια ακόμη δυσάρεστη έκπληξη ανέμενε την Εκπαιδευτική Κοινότητα (γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς)  σε μια περίοδο, όπου η κατάσταση στα εκπαιδευτικά πράγματα είναι ρευστή και  κυρίως ζέουσα. Σύμφωνα με έγγραφο  του Υπουργείου που στάλθηκε στις Δ/νσεις  Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης ανακοινώθηκε το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των Γυμνασίων, το οποίο και θα εφαρμοστεί από τον προσεχή Σεπτέμβριο, «υλοποιώντας το όραμα για το Νέο Σχολείο» με την κατάργηση  της διδασκαλίας του μαθήματος της Μουσικής στις δύο  τάξεις :  Β΄ και  Γ΄ Γυμνασίου.

Είναι  πραγματικά απορίας άξιο πώς το Υπουργείο προέβη  σε αυτή την ενέργεια  αγνοώντας  την Υπουργική  Απόφαση 124674/Γ20 /1-11-2011, η οποία   προβλέπει για τα πιλοτικά  Σχολεία τα ακόλουθα : « Για το Διδακτικό-Μαθησιακό Πεδίο: Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης, τα πιλοτικά Γυμνάσια θα εφαρμόσουν το πρόγραμμα που περιλαμβάνει τα δύο μαθήματα Μουσική και Καλλιτεχνικά ( Α΄ Πρόγραμμα). Το Β΄ Πρόγραμμα θα αξιοποιηθεί για τον εμπλουτισμό των προγραμμάτων των δύο ανωτέρω μαθημάτων.»
 
Με  αυτή την  προσέγγιση, έστω και αν υποθέσουμε ότι πρόκειται περί λάθους, όσον αφορά στους σχεδιασμούς της ηγεσίας του Υπουργείου κυριαρχεί  η αδιαφορία για τη ζημία που θα υποστούν οι μαθητές (άμεσα και μακροπρόθεσμα) από την έλλειψη διδασκαλίας του μαθήματος της Μουσικής. Τα πνευματικά, ηθικά και ψυχικά οφέλη της Μουσικής Εκπαίδευσης είναι αναμφισβήτητα και δεν μπορούν να υποκατασταθούν με τη διδασκαλία κανενός άλλου μαθήματος.  Δεν είναι δυνατόν η όξυνση της αντίληψης, η εξάσκηση της μνήμης, η ψυχική χαλάρωση, η ηθική αρτίωση  να θεωρούνται αμελητέα για τους   μαθητές και στο βωμό της οικονομικής ωφέλειας και της εξοικονόμησης  πόρων να  θυσιάζονται μαθήματα και διδασκαλίες με  προκλητική  προχειρότητα και ευκολία.

Και όλα αυτά σε μια εποχή όπου η έξαρση της ενδοσχολικής (και όχι μόνο) βίας έχει προσλάβει διαστάσεις  εκρηκτικού φαινομένου και οι κίνδυνοι εκτροπής των νέων σε αντικοινωνικές και αντιδημοκρατικές συμπεριφορές διαγράφονται  απειλητικοί. Πώς είναι δυνατόν από τη μια μεριά  να κινητοποιούνται Υπουργείο και εκπαιδευτικοί για τον περιορισμό της μαθητικής παραβατικότητας, για την επιμόρφωση  σε θέματα αντιμετώπισης σχολικών κρίσεων (bullying- victimization) και  για την αναβάθμιση της ποιότητας της σχολικής ζωής  και από την άλλη, ένα από τα πιο πρόσφορα μέσα για την ηθική καλλιέργεια της εφηβικής προσωπικότητας να περιορίζεται και  να εκμηδενίζεται; Αξίζει να σημειωθεί σε αυτό το σημείο πως μελέτες που έχουν γίνει, αποδεικνύουν περίτρανα πως η μουσική εκπαίδευση παίζει καταλυτικό ρόλο στην πρόληψη μορφών βίαιης συμπεριφοράς, καθώς θωρακίζει το μαθητή όχι μόνο σχετικά με τη συμπεριφορά που εκδηλώνει στη διάρκεια της παραμονής του στο σχολείο, αλλά και τη γενικότερη συμπεριφορά του στην καθημερινή ζωή στο σπίτι ή στην κοινότητα.
Κανείς δεν αμφιβάλλει για την πιεστική ανάγκη λιτότητας, λόγω έλλειψης χρήματος, εάν όμως φθάσουμε στο σημείο να εφαρμόζουμε τέτοια  εκπαιδευτικά μέτρα, μήπως τελικά η ίδια η πολιτεία αυτοαναιρείται; Η εκπαίδευση είναι θεμελιώδης κοινωνικός θεσμός για τη συνέχεια της κοινωνικής ζωής και την προαγωγή του πολιτισμού. Τέτοιες όμως αποφάσεις την αποδυναμώνουν, είναι βλαπτικές για τους νέους και η νέα γενιά εγγυάται το μέλλον της πατρίδας μας. Μια γενιά ημιμαθών και ελλιπώς πεπαιδευμένων αποτελεί τη χειρότερη προοπτική για τον τόπο μας.

 Θα επιτρέψουμε εμείς τα Στελέχη της Εκπαίδευσης , να στερηθούν τα παιδιά μας την πνευματική και αισθητική τους καλλιέργεια ; Θα επιτρέψουμε να  διακυβεύεται πάνω από όλα η ψυχική τους υγεία;  Όλοι  εμείς, οι ενδιαφερόμενοι και εμπλεκόμενοι στο θέμα της Μουσικής Εκπαίδευσης,  οφείλουμε να αντιδράσουμε και να επιδιώξουμε την επανεξέταση του Ωρολογίου Προγράμματος, έτσι ώστε να αποκατασταθεί το μάθημα της Μουσικής ως αυθύπαρκτο και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου.

Οι  Σχολικοί  Σύμβουλοι  Μουσικής
1.      Μακαντάσης  Θεμιστοκλής
2.      Γεωργουλή  Στέλλα
3.      Πολυμενοπούλου  Κατερίνα
4.      Αναγνωσταρά  Εύη
5.      Παπαδόπουλος  Περικλής
6.      Παπαδημητράκης  Δημήτριος
7.      Αναγνωστάκη  Μαύρα
8.      Μαρκέα  Γεωργία
9.      Δροσουλάκης  Κωνσταντίνος
10.  Παπαπαναγιώτου  Ξανθούλα
11.  Κουκούλη  Κυριακή
12.  Ξυνοπούλου  Ελένη
13.  Τσερπέ  Γεωργία
14.  Τηγανούργια  Παναγιώτα