29 Αυγ 2012

για τα ειδικά μαθήματα "Αρμονία" και "Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων"

ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΘΕΣΜΟΘΕΤΙΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «ΑΡΜΟΝΙΑΣ» ΚΑΙ «ΕΛΕΓΧΟΥ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗ Β’ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»

         Διανύουμε την εποχή όπου προτεραιότητα του υπουργείου παιδείας είναι να εκτοπίσει την τέχνη από τη σχολεία, να καταργήσει τα καλλιτεχνικά μαθήματα, να διώξει τους καθηγητές αντίστοιχων ειδικοτήτων, να στείλει στην εφεδρεία χιλιάδες εκπαιδευτικούς, ενώ λόγω της υποχρηματοδώτησης ακόμα και η θέρμανση και οι φωτοτυπίες μοιάζουν πολυτέλεια. Σε αυτό το δυσμενές περιβάλλον το αίτημα για εισαγωγή νέων μαθημάτων μοιάζει μάλλον με αφέλεια. Όταν όμως οι καταστάσεις είναι παραπάνω από προφανείς, δεν αρκεί μόνο να διεκδικείς, πρέπει να απαιτείς. 

        Σε μια εποχή λοιπόν όπου ο οικογενειακός προυπολογισμός δεν εξασφαλίζει ούτε τα απαραίτητα (νοίκι, φαγητό, θέρμανση, περίθαλψη) το υπουργείο επιμένει να ζητά ως ειδικά μαθήματα εισαγωγής στις μουσικές και μουσικολογικές σχολές τα μαθήματα της «Αρμονίας» και του «Ελέγχου μουσικών ακουστικών ικανοτήτων». Σαφώς και είναι απαραίτητο ο νέος φοιτητής που εισάγεται σε σχολές αυτού του γνωστικού αντικειμένου να φέρει ένα αναγκαίο υπόβαθρο μουσικών γνώσεων, άρα δε ζητάμε την κατάργηση των ειδικών μαθημάτων. Ο παραλογισμός έγκειται αλλού. Στη μη διδασκαλία των μαθημάτων αυτών στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Έτσι, με την παραπαιδεία να ανθεί, οι μαθητές οι οποίοι προσβλέπουν στο να εισαχθούν σε μία ανώτατη μουσικολογική σχολή, φορτώνονται με το επιπλέον – διόλου ευκαταφρόνητο – κόστος, των ωδειακών ή ιδιαίτερων μαθημάτων. Με άλλα λόγια, για να μπορέσει ένας νέος να κάνει το όνειρό του, να σπουδάσει μουσική σε ένα πανεπιστημίο, έχει ως μονόδρομο την ιδιωτική μουσική εκπαίδευση. Και επιμένουμε, στις εποχές της κρίσης αυτό μόνο ως παραλογισμός μπορεί να ιδωθεί.

        Γι αυτούς τους λόγους, απαιτούμε να εισαγχθούν στο πρόγραμμα σπουδών τουλάχιστον του Λυκείου, τα εν λόγω μαθήματα. Με τον τρόπο αυτό θα βγουν κερδισμένοι:
  • Οι μαθητές, γιατί θα διδάσκονται τα μαθήματα αυτά από εκπαιδευτικούς πανεπιστημιακού επιπέδου, ακολουθόντας ένα προσεγμένο πρόγραμμα διδασκαλίας, το οποίο θα ασποκοπεί στη διδασκαλία πραγματικά της μουσικ΄ς και όχι ως ένα φροντιστηριακό μάθημα, μέσο για την "επιτυχία στις εξετάσεις".
  • Οι γονείς, γιατί θα ανακουφιστούν από το τεράστιο κόστος της ιδιωτικής μουσικής εκπαίδευσης.
  • ·         Οι καθηγητές μουσικής, οι οποίοι πετιούνται σωρηδόν από τα σχολεία. Είναι μια ευκαιρία να ανοίξουν νέες οργανικές θέσεις γι αυτούς.
Δε διεκδικούμε το κάτι καλύτερο, απαιτούμε το αυτονόητο.